advertising pe blog

Câteva sfaturi pentru advertising-ul pe blog

Advertising-ul, sub diferitele sale forme a devenit principala modalitate de a monetiza un blog, însă din ce în ce mai mulți bloggeri se plâng pe motivul “clienților” ce încetează să apară și se consolează cu ideea că pur și simplu blogul lor nu are suficient trafic ori că nu este suficient de cunoscut în blogosferă.

 

Să vă spun părerea mea sinceră? Majoritatea nu știu să-și promoveze serviciile oferite. Pe majoritatea blogurilor ce oferă spațiu publicitar sau își oferă serviciile în materie de promovare produse ori servicii cu ajutorul advertorialelor spre exemplu, nu poți găsi o ofertă concretă, care să îți prezinte un preț și niște beneficii ori câteva motive de a alege blogul respectiv în favoarea unui altul. Asta este principala problemă.

Pur și simplu nu este suficient să spui: “Vând X dimensiune banner cu 10E/lună” ori „scriu advertoriale cu 20E”, pentru că deși piața publicității online este suprasaturată, de bloggeri de azi pe mâine, clienții acum vor să știe exact în ce investesc o anumită sumă, chiar și mică de altfel, în sensul că: “Eu îți dau 100 Euro pentru un advertorial, dar vreau să știu ce impact va avea acesta asupra afacerii mele, adică ce beneficii o să am de pe urma sa practic”. Eu nu am văzut asta nicăieri, nici măcar la bloggerii mari ce lucrează cu diverse agenții.

Drept urmare, deși nu vreau momentan să-mi monetizez blogul, din motive proprii bine întemeiate, vă voi da câteva sfaturi, pe care le puteți folosi liberi pentru a vă promova serviciile și a vă mări șansele deasemenea de a prinde un potențial client.

Pentru asta, eu voi crea o pagină numită Publicitate ori Advertise, ce o voi structura pe mai multe categorii sau mai bine zis, îi voi face un fel de cuprins, asemenea unei cărți să zic. Și voi avea:

I. Prezentarea blogului

Bineînțeles, cu o scurtă introducere în care veți prezenta domeniul de activitate și alte informații ce le considerați utile. Gândiți-vă că poate clientul respectiv nu vă citește blogul și el vrea numai publicitate, însă va fi interesat de activitatea pe care o desfășurați, pentru a face o alegere. Deci, asigurați-vă că faceți o scurtă prezentare.

II. Traficul site-ului

Eu mi-am propus să afișez statisticile ultimei luni. Bineînțeles, aici veți genera un raport complet privind și comportamentul vizitatorilor pe site (Timp pe site, pagini accesate, pagini/vizită și etc). Deasemenea, un HeatMap ori InPage Analytics ar fi foarte bine venit atunci când vorbim despre publicitatea cu ajutorul bannerelor, deoarece, nu toate zonele din cadrul unui blog sunt accesate în aceeași manieră. Pe unii îi interesează acest lucru.

III. Poziții SERP pentru anumite cuvinte cheie

Mulți, vor cere un advertorial sau publicitate prin banner nu numai pentru trafic ci și pentru SEO. De asta, mulți probabil vor vrea să știe pentru ce cuvinte cheie bune (De regulă short-tail) este găsit blogul vostru pentru a ști în ce investesc. În cazul în care avem un blog nișat, e mai ușor să obținem anumite cuvinte cheie stabile însă în cazul unui blog generalist, e mai greu…

IV. Servicii oferite

Publicitatea prin bannere este destul de simplă să spunem, însă mulți se oferă să scrie advertoriale sau să promoveze anumite produse. Aici, va trebui să descrieți în amănunt modul în care redactați un advertorial și eventual să prezentați anumite condiții (Spre exemplu eu, pentru orice advertorial, îmi voi impune o condiție, și anume prezentarea tuturor aspectelor, și pozitive dar mai ales negative, cu care trebuie să fi de acord, altfel, înțelegerea pică și punct). Prezentați toate aspectele ce credeți că ar trebui aduse la cunoștință potențialului client și nu ascundeți nimic.

V. Prețurile

Exprimați-vă clar și nu vă supraapreciați blogul. Deasemenea, opțiunea „Pentru preț, contactați-mă pe email” ar trebui eliminată din start. Fixați anumite prețuri, de preferință competitive cu alte bloguri din nișa respectivă, pentru fiecare opțiune de publicitate disponibilă pe blogul vostru, fie ea reclamă prin bannere, fie review-uri ori advertoriale ori pentru serviciile oferite de voi, în afara blogului.

VI. Termeni și Condiții

Orice “contract” de publicitate scris sau la liberă înțelegere, ar trebui să se supună unor termeni și condiții, care să includă anumite beneficii și responsabilități ambelor părți. Nu de alta, dar mai sunt tot felul de situații în care clientul poate nu e mulțumit, deși i-ai prezentat toate aspectele de la bun început și va trebui să fi acoperit.

Concluzii

În mare parte, cam asta ar trebui să includă o pagină în care vă prezentați serviciile ori disponibilitatea pentru o posibilă colaborare. Bineînțeles, mai ar fi multe de adăugat și cât de curând, voi face un model de astfel de pagină pentru a vedea exact despre ce este vorba. În speranța că nu v-am plictisit și v-am fost de folos, vă urez toate cele bune.