Metode de castigare a increderii de catre un lider - II

Metode de castigare a increderii de catre un lider – II

Creati un mediu care sa permita angajatilor sa impartaseasca faptele brutale ale realitatii. Ca lider, iti doresti ca oamenii tai sa se simta in siguranta in impartasirea vestilor proaste. Nu trageti mesagerul. Nu puteti rezolva o problema decat daca stiti despre ce este vorba. Vrei ca oamenii tai sa aiba incredere si incredere ca ii vei asculta.

Fii accesibil si transparent. Creati oportunitati pentru toti angajatii – nu numai rapoartele dvs. directe – sa discute cu dvs. Plimbati-va de birou sau de podeaua fabricii. Intrebati cum se descurca oamenii. Cu toate acestea, evitati sa le spuneti ce sa faca. Daca apare o problema care trebuie solutionata, discutati cu raportul dvs. direct responsabil de zona. Organizati intalniri orase pentru a vorbi despre afacere si pentru a raspunde la intrebarile angajatilor. Fii cat mai transparent posibil, realizand ca exista lucruri care nu pot fi impartasite public.

Inainte de a lua o decizie, auziti ambele parti ale unei probleme. Oricat de convingator este prezentat de un argument pe o parte a unei probleme, exista intotdeauna cealalta parte, care poate fi mai convingatoare. Persoana care a pierdut problema nu va fi pe placul deciziei dvs., dar va respecta faptul ca ati trecut printr-un proces corect si ati auzit ambele parti.

Traieste-ti valorile. Trairea valorilor tale genereaza incredere. In calitate de CEO al PQ Corporation, am experimentat un accident minor inregistrat in OSHA in timpul calatoriilor de afaceri. Am insistat ca accidentul sa fie scris, iar pentru acel trimestru, am fost una dintre statisticile de siguranta ale PQ. Cuvantul a fost raspandit in cele 56 de unitati de productie din intreaga lume ca CEO-ul a numit un accident de inregistrare OSHA asupra lui. Acest lucru a demonstrat ca m-am tras la raspundere la aceleasi standarde pe care le-am tinut angajatii nostri.